tisdag 24 februari 2009

Kronprinsessan, Daniel och Monarkin

Jag är jätteglad, rojalist som jag är. Varför jag är rojalist, ingen aning, skiter högblankt i anledningen. Jag gillar kungahuset, jag gillar kläderna och jag gillar glamouren.

Nu skall de gifta sig och tv slår på stort och visar på svt hela dagen. Men herregud vilka ickefrågor som stöts och blöts. Jag gillar detta men kan känna att när man sagt och spekulerat i samma fråga 4-8 gånger så blir det tröttsamt.

Jag vill se mer intevjuer med familjen och familjemedlemmarna i Kungahuset inte en massa tyckare som gissar i soffan.

Jag kommer givetvis att se på skiten för att något drar mig dit men allra mest gläds jag åt att vår kronprinsessa såg så himla lycklig ut idag och det om inte något är otroligt givande.

Sen är jag ju pinsamt lättrörd och många gånger idag har halsen blivit tjock och ögonen tårats.

Jag kan hålla med i en massa ideologiska resonemang, men jag gillar kungahuset och monarkin och funderar som bäst om jag skall vara ledig den där vårdagen 2010 för att stå i Stockholm och vifta med lite flaggor.

Grattis säger jag av hela mitt hjärta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jag bodde i Stockholm i juni 1976 när kungen o Silvia gifte sig och det var fantastiskt soligt o varmt den dagen så den var som gjord för festligheter.
Vi hade ett företag men vi hade inte några gäster den dagen för alla var inne i stan och beskådade brudparet. Vi fick se på TV. Hoppas att det blir lika stor folkfest när Victoria o Daniel gifter sig.

Anonym sa...

Som medlem i republikanska föreningen känns det tungt läsa din blogg *ler*/Håkan

Trulsanna sa...

Hahaha, antar att vi haft det samtalet förut Håkan...
Men jag håller gärna en plats åt dig i trängseln :-).
Jag tror många kan tycka att det är principiellt ideologiskt tokigt med kungahus men ändå gilla det lite nu när det ändå finns ;-).

Anonym sa...

Jag är inte alls glad, trors att jag är rojalist.