torsdag 19 februari 2009

Språket

Allvarligt, jag kan ju inte säga att jag förfasas för jag chockas inte på något sätt men jag kan däremot ha synpunkter.

Av olika anledningar har jag surfat runt och läst en del yngre tjejers bloggar och herregud!

DOM SKRIVER EN MASSA!! De använder svärdomar för att styrk sina tankar och känslor.
Det är k*k, uppfuckat, det är könsord som F*tta och gud vet allt, massa svärande och andra kraftuttryck.

Jag hoppas verkligen att de med tiden och åren eller utbildning eller insikt inser att man kan understryka saker med emfas på annat sätt. Hur kommer det annars att låta om 10 år, JAG ÄLSKAR FÖR F**N DIG SÅ J*VLA MYCKET DIN J*VLA IDIOT SOM JAG TYCKER ÄR HELT FU*KING FANTASTISK? Som ömhetsbevis, nja kan tänka mig annat som låter lite mer romantiskt och upphetsande :-).

Inga kommentarer: