fredag 23 januari 2009

Tung lunch

Vilka olikheter, vad orättvist det kan vara ibland.
Mina kollegor samlade ihop och beställde planka till jobbet idag.
Själv tänker jag att det är väl inte bästa maten för att fortsätta jobba, lätt att paltkoman sätter in men ändå ett grymt trevligt initiativ.

Själv fick jag sitta på tåget till sthlm och har ännu kl halv sju inte ätit lunch kom jag på för ett tag sen. Så olika det kan bli.

Lunch har jag förstått är en av de få måltider då jag oftast passar tiden och faktiskt äter, frukost och middag kan bli lite hipp som happ.

Men vad skall man äta till lunch utan att det blir tråkigt i längden?

Det bästa är att ha matlåda, då kan det bli variation som funkar.

Jag brukar ofta köpa sallad när jag inte har matlåda men guuud vad uttråkad jag kan bli på den typ av lunchmat som finns. Jag vill gärna ha kåldolmar eller annat varm bra mat, men det finns oftast inte för en ok penning då det oftast bara ser jätteäckligt ut. Därav sallad, paj smakar så mkt deg, lasagne är kletigt. Macka är ingen lunch osv.

Nu blir det snart ett glas vin och lär väl somna innan jag hinner säga halv sju, just nu inte hungrig och snart räcker inte hela delikatessstället till på ica.

Jag är i alla fall urusel på att komma på något roligt och gott att äta så fast jag tycker att planka är lite väl mastigt för min smak en vardagslunch så gillar jag idén.

Inga kommentarer: