fredag 16 januari 2009

Helsyskon

Jag är så glad att någon i vår närhet skall ha ett barn till med sitt ex kex.
Jag har under alla år sagt att enligt min point of view vore det bättre om de gjorde ett syskon till sitt äldsta barn, fast de är separerade så har barnet i alla fall ett syskon i sånt fall. (Min inställning till detta kan knappast vara ett mysterium eller en hemlighet)

En del exkex vänstlas ibland trots att man kanske inte kan bo/leva ihop.
Nu många år senare har det hänt och de skall även försöka på nytt att bilda hel familj. (Kärnfamilj låter så värdemässigt och som att det finns rätt och fel)

Jag är urlycklig för dem och framför allt för barnets skull som kanske har det lite turbulent nu, säkert superglad för att mamma och pappa är tillsammans och även glad att få syskon. Men barnet har inte en susning om vad som väntar med att få konkurrens...

Ett stort grattis från oss och mig av hela mitt hjärta önskar jag dem alla lycka!

Inga kommentarer: