torsdag 8 januari 2009

Rean

Jag känner stress över alla dessa reor, superrea hit och värsta rean dit.
Jag känner att jag borde shoppa och passa på, det blir inte så här billigt igen... Det är ju den inställningen de vill att vi skall ha.
Men jag vet inte vad jag skall shoppa, jag har inget särskilt behov, vi har inget vi behöver sådär särskilt som vi väntat på.

Ett badkar ligger på listan men det är oklart hur högt, en IMac ligger oxå på listan men ännu lägre, en stoooooooor platttv ligger oxå på listan.

Högst på listan ligger att få iordning vinden, dvs våra framtida sovrum, det verkar man inte kunna köpa på rean... Någon som säljer sig billigt? Välkomna att höra av er!

Vi köpte en plåthink till askan för hutlösa 200 spänn igår och jag tyckte inte det var rea... nu kanske inte tillhör reaprylarna men ändå, det var det jag/vi behövde.

Men på något sätt känner jag ändå en press att jag borde åka runt och titta på priser, borde passa på, en jvla stress och tar en massa tid på ledig helgdag då man kan hitta på så mycket annat.

Förr om åren kunde jag pressa iväg hela familjen eller åka själv och åka runt på hela köpcenterområdet och kolla om det fanns något jag behöver... Så himla dumt, så mycket dum tid som jag lagt ned för detta. Skönt att den eran är över i mitt liv för just nu i alla fall.

Jag som inte läser direktreklam, slänger den genast och som mycket sällan kolla i reklamen från alla varuhus. Jag kanske skall byta taktik och sitta på toan och läsa reklamen i stället för att åka runt och skapa behov. Ja, ja, jag vet att mitt sökande är sökande efter något annat som skall fylla det där hålet, ja, ja. Innebär det nu att hålet börjar att bli fyllt? Eftersom jag inte åker ut och kollar reorna?

Spännande, är det i alla fall att leva och lära och förändras och lära sig igen.
Lärde mig idag att det som reas ut nu är fjolårets modeller som reas ut till pris som nästa års modeller kommer att kosta i utgångspris. Dvs du tror du köper billigt, men du köper fjolårets modell till samma pris som en sprillans ny kostar om några månader... Kan di va så jvliga?

Inga kommentarer: