fredag 23 januari 2009

Återvinningscentraler

Har ni varit på en återvinningcentral någon gång?
Jag har varit där ett flertal gånger senast åren, mkt är byggmaterial men ibland så är det lite elektronik och annat.

Jag lämnade ett däck till skottkärran en gång, det var det någon som tog i samma sekund.
Det känns märkligt att någon tar det jag slängt. Får mig givetvis att fundera på vad jag slänger och hur jag hanterar saker omkring mig.

Finns det saker att tjäna på, kan man leva mer ekonomiskt, mer miljövänligt osv.

En annan fundering, har ni sett någon dildo på återvinningscentralerna?
Nu sedan Apotektet säljer diverse njutningsmedel undrar jag om det kommer att öka av sexredskap på återvinningcentralerna? En dildo innehåller tydligen oxå batteri, jag har tyvärr aldrig fått ngn...

Jag skulle heller nog aldrig våga köpa en, eller det är klart att jag kan köpa en om jag bestämmer mig för det, men jag har som ingen lust att bestämma mig för att göra något pinsamt.

Men på elektroniksidan är det massor av kaffemaskiner, datorer osv, men någon dildo har jag aldrig sett i alla fall.

Har ni sett något annat skoj på återvinningcentralen eller fått/tagit något därifrån?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä,sexleksaker har jag aldrig sett på en återvinningsstation. :) Har apoteket börjat sälja sånt? Ojdå, tiderna förändras. Finns Lustgården fortfarande på St. Olofsgatan? Ta en titt, de har riktigt trevliga saker och det känns faktiskt inte pinsamt att gå in där. :)