söndag 18 januari 2009

Igår, idag!

Igår var det underbart väder ute, det var kallt men solen värmde och gjorde allt så vackert och inbjudande.

Jag var ute i 1 1/2 timme ungefär med barnen, mätte upp gården för planering av utfyllnader, altaner och allt annat. Det var underbart och barnen hade kul, vi köpte godis och det var en sådan där dag då man är allmänt nöjd. Hunnit med så mkt, pratat med kompisar, varit med barnen, städat och dagen verkade aldrig ta slut, timmarna var långa och givande.

Så vaknar jag idag, varför undrar jag nu. Grått mulet och mörkt ute fast det är på morgonen. Matte skall snart till jobbet och det är lätt att dagen inte kommer igång på grund av det, väntar liksom bara på att han skall åka, svårt att göra något med barnen svårt att komma igång.

I det stora hela går dagen väldigt fort och det känns som att inget har gjorts och inget av värde eller nytta eller behållning. Oklart varför men vissa dagar hade jag lätt kunnat vara utan och idag var det en sådan dag. Det stressande är att det är måndag imorgon och så skall man jobba i en vecka innan man har möjlighet att ha en sådan dag som jag hade i igår, och har man otur blir det en dag som idag.

Inga kommentarer: