onsdag 28 januari 2009

Kanal 5 och text tv

Jag känner mig som den som ringde in till Tips-Extra eller om det var på Tipslördag och gnällde över att man ändrat eller tagit bort plinget då man visade att ett lag gjort mål. Den som orkar googla reda på det på youtube får gärna lägga in en kommentar, vore roligt att höra.

Vad i hela friden gör TT nyheterna på Kanal 5´s text tv, aftonbladets text tv på 5:an är ju ren och skär underhållning.

På stugan är text tv enda kanal till verkligheten.

I många år har vi varit lite oense om huruvida vi skulle ha tv på stugan, baserat på att man har haft olika förutsättningar och säsonger som man vistats där.

För mig är nyheterna livsviktiga och text tv junkie som jag är så klarar jag mig bra med det, detta i fall att jag missar nyheterna, vilket man ofta gör på tex stugan eller om man lever som jag med ömsom ganska sena kvällar hem och annars barn som skall i säng runt 19 tiden.

Droppen var då det tog 2 veckor för oss att få veta att Tyson bitit av Holyfield en bit av örat. Sen dess har vi åtminstone haft en tv i friggeboden. Visst finns radio och så men efter att ha jobbat hårt med renovering i många år så har vi inte haft tid att sitta med radion på och går kap/geringssågen varm så tar den liksom över ljudet.

Men nu... denna sommar är det givet att uppkopplingen måste till. Inte för att den typen av nyheter är livsavgörande, ej heller Tyson/Holyfield men det känns bara inte så kul att sitta på läktaren och inte hänga med, kalla det behov av kontroll eller vad ni vill. Oavsett så är det kul att hänga med lite.

Men framför allt återinför aftonbladets text tv nyheter istället för TT´s.

Inga kommentarer: