tisdag 9 december 2008

Tom

Ibland får jag perioder av timmar, dagar, veckor då jag känner mig helt tom. Jag försöker känna efter vad jag känner men det kommer inget. Jag försöker tänka efter och analysera en händelse eller dylikt och det kommer inget till sinnet.

Jag är liksom nollad. Jag är inte deprimerad eller något sådant utan jag bara orkar inte tänka/känna efter. Det är tex därför det ibland blir uppehåll på bloggen. Jag har massa upplägg, jag skriver ned ämnen men orkar inte författa något. Jag tycker ju inget egentligen, jag bara har identifierat ett spännande ämne eller uppmärksammat något. Men att sätta sig och författa skulle absolut inte gå för fem öre.

Jag var på föredrag genom jobbet och försökt applicera det jag hört på tidigare händelser. Det handlade om samarbete och kommunikation. Men det är liksom helt sjukt hur det funkar i huvudet, det fanns inget att analysera. Självklart finns det massor att analysera, jag möter folk i jobbet varje dag, har ofta suttit i möten med säljare, styrgrupp, projektgrupp, referensgrupp mm. Massor av tillfällen där det sker ett möte och man måste hitta en nivå i kommunikationen som tilltalar alla.

Idag skulle jag kunna säga massor som samma möten men i tisdags, nix pix, inget.

Den här tiden/perioden symboliseras av att jag saknar lust för allt, jag känner mig inte heller negativ, utan jag är mer uttråkad, allt känns tråkigt och jobbigt. Det är jobbigt att se på tv, tråkigt att vika tvätt osv. Det är den enda perioden då jag även har stökigt hemma, iaf låter jag dammråttorna växa för jag bryr mig inte. Alltså jag bryr mig inte om disk, tvätt, dammsugning...

Sen, när jag väl har kommit ur denna period då jvlar... Då skall det fejjas, gården krattas, vänner skall besökas, shoppa och allt skall tas igen på något konstigt sätt.

Idag har jag lärt mig hantera denna period bättre och när jag "kommer ur" perioden så försöker jag att inte forcera situationen och försöker inte att kompensera perioden genom att göra allt på en gång. Kanske är det lite mitt andrum, när jag samlar kraft? Iaf om jag låter bli att överkompensera efteråt så skulle det kunna bli det.

Nu är jag dock tillbaka med full kraft och massor av engagemang för litet och stort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka..
Svårt så klart - men ta det lungt nu. :D
puss och kram