måndag 22 december 2008

14 år och puder

Vad är det som händer med en 14 årig tjejs sminkhjärna? Denna underbara stereotyp?!
Lite mullig, tonårshullet i kinder och lite varstans.
Gärna uringade båttröjor.
Mycket bomull, strechmaterial.
Färger men dova, mörkt grön, ganska mörkt cerise.

PUDER... hur mycket puder som helst, över öronen, i hårbotten över ögonbrynen.
Under pudret lite lätt knottrig, dålig hy som aldrig får andas, inte finnar utan kvisslor eller vad det nu heter.

Mörkt puder, starkt puder och lite puder till.
Runt 14 till 17 förekommer detta fenomen, som sen övergår i något mer avgränsat användande av puder.

Varför då? Vill man dölja något? Tycker man att man är snygg? Varför kommer man på bättre tankar några år senare?

Hur skönt som helst och måste vara kanon för puderförsäljaren, går en puderdosa i månaden. Jag har haft mitt löspuder från Lancome i säkert 12 år, ursch borde man väl säga om det, men puder använder jag inte ofta nuförtiden.

Men tro mig att jag var storkonsument under tonåren jag med, så inget undantag här inte.

Inga kommentarer: