måndag 22 december 2008

Sms tävling

Läste om diverse sms tävlingar, där man dels skall vara snabb, dels skall skriva rätt från början.

En kompis, som har haft lösnaglar sen Sundsvall brann, har tidigare varit den snabbaste jag har sett. Den tumföringen, på sidan, för rakt på med pekfingret går ju inte om man har långa naglar, går inte av för hackor.

Själv var jag ganska bra på min gamla mobil, där knapparna stod ut, på ena mobilen just nu går det bara inte att vara snabb. På den gamla kunde jag i mörkret, i bilen skicka vilka sms som helst, dels hade jag haft den så länge så den egna ordboken var väl invand vid de ord jag brukade skriva samt att träffsäkerheten var enorm. Nu går det väl si sådär på nya walkmanmobilen.

Sen gäller det ju alla akronymer som förenklar sms konsten, problemet är att ingen kan läsa förkortningarna man skriver, iaf inte så många i min egen ålder och äldre. Så till vilken nytta skall man lära sig dem? Jag umgås inte med så många tonåringar och sms:ar dem.

Jag tror att man kunde vinna 50 000 US$ i SMS tävlingen, woho, det skulle inte sitta fel, bara för att man var snabb på att texta.

Det är bara att vi börjar träna.

Inga kommentarer: