torsdag 18 december 2008

Blockets vara eller icke vara?

För många år sedan när blocket var nytt så gick det att köpa allt och sälja allt snabbt. Nu vet jag inte var folk gör sina affärer längre.

Vi har haft ute våra barnvagnar och barnbilstolar mm utan framgång, vi har inte varit dyra, ganska bra priser faktiskt, men väldigt lite napp.

Vi vill köpa gameboy till barnen, kan vara bra och billiga lösningar på bilresor till Åland och på flyg mm, jo tjena. Antingen är de svindyra eller så finns de knappt.

Likadant vi har varit ute efter en vanlig trävåningssäng, utan massa konstigheter, inget från IKEA osv, vi har tittat i 2 år, till och från så givetvis kan vi ha missat något bra men antingen vill de ha mer pengar än en IKEAsäng vilket vi ändå inte vill ha eller så finns det inte. Vi hittar då inte någon säng till rätt pris.

Jag vet inte men finns det andra kanaler än blocket i dagsläget som tagit över eller har blocket mist sin charm, själva iden att sälja det man vill bli av med till billigt pris till att bli något kommersiellt där folk är mer ute efter att tjäna pengar än att få en slant för sånt man ändå hade tänkt sälja?

1 kommentar:

Maria sa...

jag håller med. Jag kan bli galet irriterad när jag kollar på blocket. Hur kan folk tro att jag vill köpa deras gamla prylar för bara ett par hundringar mindre än vad jag får betala nypris i butik.. suck.
puss och kram