tisdag 30 december 2008

Nyårslöften

Har sällan avgett några nyårslöften, jag har inte rökt, snusat, som brukar vara de givna löftena. Jag har däremot och har däremot ett visst problem med vikten och där kan jag någon gång för 15 år sedan avgett ett löfte.

Men ändå även om jag inte avger löften direkt sådär som skall börja gälla efter klockan 24:00 så avger jag ju små löften hela tiden. Några håller jag och några bryter jag inom 10 minuter.

Men det är ändå något magiskt med att byta år.

Jag är inte så förtjust i själva klockslaget, tycker det blir lite antiklimax, man skall hinna hälla upp champange eller mousserande vin, sätta på ABBA och skicka iväg lite fyrverkerier.

Men det finns ändå en önskan inom mig att det nya året skall innebära ett sundare liv, ett mer givande liv och på något sätt få ut mer av tiden och livet.

MEN så himla lätt är det ju inte, vi lever ju det liv vi lever och vi är de vi är.

Som jag skrivit tidigare så det där bullshiten om att egentligen är jag någon annan går jag liksom inte på. Jag är egentligen som jag är, inte helt oförbätterlig men på något sätt sitter det hårt inne. Jag kan få klåda och stress över allt som man borde göra eftersom jag helt tydligen inte är sådan som jag skulle vilja vara.

Men ändå i själva nyåret finns det en förhoppning, en förväntan, att NU, ja NU blir det väl ändå annorlunda. I år kommer jag att lyckas, i år skall jag jävlar anamma bli bättre.

Så mitt löfte är som vanligt att fortsätta försöka hitta mig själv, hitta en nivå som jag mår bra av och som jag vill ha i mitt liv. (Givetvis i kompromiss med övriga familjen, vilket alltid är en självklarhet)

Då kan jag inte heller misslyckas med mitt löfte, för att försöka är ju ok och att ständigt vilja bli bättre och mer lyhörd kan ju inte vara fel.

PS, sen skall jag oxå försöka mig på ett löfte som går att mäta och det är att bli mindre slösaktig med både pengar, tid och engagemang.

Inga kommentarer: