onsdag 4 mars 2009

Frysa

Jag måste säga att jag har prövats, många gånger, måååååånga gånger. Jag vet inte varför alltid, ibland känns det grymt orättvist ibland har jag mig själv att skylla och ibland så är det en kombo av lite av varje.

Jag vet att jag går starkare ur varje strid, ur varje test och prövning. Jag vet att jag hela tiden lär mig mycket om mig själv och utvecklas och förbättras till något och någon som jag vill vara.

Jag har alltid varit stolt över mig själv och trott på mig själv och min egen kapacitet, jag har haft bra självförtroende så länge jag kan minnas, självkänslan däremot har det tagit några år att få till likaså inre trygghet.

Jag har lätt för att uttrycka mina känslor och jag föredrar att leva ut mina känslor och sedan snabbt gå vidare istället för att hålla igen och sen riskera att bli bitter och gå omkring med en allmänt låg seretoninhalt och ha sinnestämning låg och älta saker.

Red ut skiten och gå vidare, få klarhet i vad som gick fel, gör en analys och gör bättre nästa gång helt enkelt.

Anna 2.0 har kommit långt på resan och efter detta års början och dess prövningar så är jag snart värd att uppgraderas :-), kanske blir det snart Anna 2,5!

Men det finns något jag verkligen inte kan hantera och klarar av så bra. Jag klarar inte av att frysa. Det biter sig in i själen på ett sätt så väldigt få saker når. Har jag blivit riktigt kall så hjälper inte en bastu, det hjälper inte med ett bad, något inom mig har blivit kallt och rent fysikaliskt så beror det nog på dålig blodcirkulation, men det är ju så odramatiskt och tråkigt så jag tänker att det är något annat, som själen, som blivit kall :-).

Vilket det än beror på så får det mig att bli helt sänkt, svag på något sätt, orkeslös och verkligen inte på bra humör lååååååångt därifrån. Sur, grinig som värsta PMS tanten. På fredag får jag min laptop tills dess måste jag sitta på vår övervåning där vi inte har någon värmekälla. Det är kanske 17 grader, 18 kanske här uppe, har egentligen ingen koll men är det under 21,7 så är det för kallt om vi säger så. Nu är det inte så kallt att det hinner gå djupt, om jag går ned till vårt varma vardagsrum och kurar lite i soffan är det snabbt åtgärdat. Men jag sitter inte här med något särskilt Happy face, utan vill mest bara att det skall vara över för håret reser sig på armarna. Men så är jag fast, likväl som ni som läser detta, i "computer, time stealer from hell!" (Thanx!)

Blir jag riktigt kall, blöt om fötter och skor och det är den trista kyla som serveras här i södra mellersta delarna av Sverige, kylan som biter sig in i märg och ben, ja då bör ni inte ha oturen att ringa och prata med mig :-).

1 kommentar:

Anonym sa...

det är väl nu det är strategiskt klokt att påpeka att vi har 15 grader och sol? Mycket sol. Varm sol. Sol som går vår balkong tokvarm, där man kan sitta och sola sig. Varmt. Skönt. Medelhavsvärme. Boka en biljett och sätt dig på ett plan, med eller utan familjen och KOM. Saknar dig.
Minna