torsdag 17 april 2008

Vart tog den här dagen vägen?

Vissa dagar är ju bara galet upp och ned, när kl var 14:30 och fika, eg em fika för de flesta kändes det som att kl var 10. Nu vips är kl tjugo i fem och hep, jag fattar ingenting. Vissa dagar tar som aldrig fart på ngt sätt, det känns som att jag knappt har börjat jobba fast jag har gjort massor men när det inte är sånt som går att lägga på hög och typ visa upp så känns det som en ständigt pågående process att komma igång.

Läste om duktig flicka syndromet som ständigt återkommer, självklart lider jag väl en del av det, men känner att lixom webb 2.0 så finns det en Anna 2.0 efter årskiftet.

Anna 2.0 lider inte av samma duktig flickasyndrom, Anna 2.0 kan vara j-ligt nöjd även efter en sådan här dag då jag eg bara underlättat andras arbete utan att det eg syns eller har minskat min To Do lista. Anna 2.0 är rätt mkt mer självisk och mår ruskigt bra fnv! Även om den här dagen inte kommer att läggas som de mest minnesvärda om den ens har hänt och existerat för den tog ju aldrig fart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där, har känt ungefär så i två år nu och jag gör ändå inget vettigt, alltså jobbar.
Det var synd att vi inte kunde ses i Singapore, någon elak varelse i cyberrymden måste ha sett till att vi inte fått varandras mail, hoppas att ni mår bra hela familjen, har ni flyttat, håller ni på att bygga hus?

Vi lämnar Singapore för Dubai i höst. Då får ni hälsa på!

Kram,
Pia, Minnas kompis

Trulsanna sa...

Hej Pia
Var rooligt att höra av dig, jättetråkigt med Singapore. Lär väl inte hinna det heller då, Dubai? Cooolt, är det hemmafrurollen för dig eller har ni aupairs eller kan du jobba vad händer, och framför allt vad händer i Dubai, vad kan du göra där. Oj vad lång mening det blev, ja ja. Huset är ett ja, va ska man säga, kul men kanske onödigt projekt, men ändå ngt väldigt lärorikt och kommer att bli kanon. Mer om det sen. Vi renoverar ett gammalt missionshus, blir eg som att bygga nytt i ett gammalt skal, vilket är mer mödosamt och kostsamt än att bygga helt nytt. Fler bilder lovas efter helgen.

Kram Anna

Anonym sa...

Forhoppningsvis tar hemmafrurollen slut och jag kan fa ett riktigt jobb...hurra! Det dar med att vara hemma med barnen ar inte min grej, nu har jag det lyxigt dock med hemhjalp som aven foljer med oss till Dubai sa jag kan med gott samvete borja jobba. Elias kommer att ga i skolan och Joli borjar nog dagis nasta var.
Kul med renoveringsobjekt, var ligger huset och planerar ni att sedan bo dar for gott eller ar det sommarhus? Ar ni nagot i Norrland?
Kram!