måndag 14 april 2008

Glass i stora lass - Lakritspuck!!!

Äntligen Lakritspucken är åter i handeln!
Kanske en av världens godaste glassar, näst efter 88:an och GB Sandwich.

Jag var en stor glassoman för några år sedan, typ hela mitt liv. Sen vet jag inte vad som hände, blev jag vuxen?! NÄääääää, det vägrar jag tro på.

Jag vet att Frida vår systerdotter, eg Mattes systerdotter men ändå, Frida alltså.
Frida var hos oss rätt ofta innan vi fick barn och bodde i Sthlm. Att vi drack OBOY till frukost var lixom för henne ett bevis på att vi inte hamnat i vuxen och föräldrafällan ännu. Dit tänkte vi oss aldrig bege oss. Tyvärr måste jag säga att OBOYdrickandet på helger har stannat av, dock sker det, det vill jag bestämt påpeka, men tyvärr allt mer sällan.

Så även med glass, jag har lixom sedan jag blev gravid med Amanda inte gillat glass, men känner att senaste månaden har smaklökarna börjat göra sig hörda och skrika efter glass. Kanske hör det ihop med allt annat som börjar släppa efter att ha varit mammaledig och bildat familj.

JAG är på VÄG ut ur MAMMABUBBLAN!!!

Jag är ånyo ANNA som oxå förvisso är mamma, älsk.... ja ni vet.
Så vad handlar det här inlägget om då?!

1 kommentar:

Minna sa...

Hurra för exit ur mammabubblan! Jag är så inte där än, men kanske en dag. :)

Jag säger bara en sak: Cornetto. Jordgubb. Så det så.