fredag 27 april 2007

Klädbytardagar

Jag åkte till min gamla hood, Fruängen i morse. Tog pendeln, kom till t-centralen och tog t-banan ut. Kände att jag är rätt nöjd med att bo i Uppsala och saknade inte t-banan ett dugg.
I fruängen tyckte jag att jag var tidig, var där 8:30. Men men... har ni varit på klädbytardagar så vet ni vad som gäller. Har ni inte varit på klädbytardagar så kanske ni har sett amerikanska sitcom:es eller filmer när det är rea på Macy´s, Bloomingdales eller ngt annat av de stora USA varuhusen. Det var rätt många som stod och väntade på att de skulle öppna kl 09:00. Alla river och sliter, samtidigt som folk är väldigt vänliga och försöker hjälpa varandra att finna det man söker. Träffade Marit, blev inte så mkt prata dock, det får vi ta igen i morgon på middan :-)).

Jag fick en papperspåse full till Amanda för 950 spänn, bara P.O.P fleecejackan kostar normalt 3-400 kronor. Det var kjolar, byxor, klänningar, fina blusar och tröjor säkert 30-35 plagg. Jag rekommenderar aboslut klädbytardagar. För er som bor i närheten, det är öppet 9-16 hela helgen tom tisdag.

Två bra klädbytarsajter.
http://hem.passagen.se/barnbytardag/
http://www.kladbytardag.nu/

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm... Måste tydligen till sundsvall för att ens kunna få prova på en klädbytardag.
Synd, då det verkar finnas möjlighet till massor av fynd. Själv får jag försöka hitta fynden på Tradera, men då måste man ju alltid tänka till att det blir portokostnader. Får börja planera in jobbresorna efter dessa dagar kanske?!!!! Tjing!