måndag 23 april 2007

Deklarera och andra måsten

Kollade in våra deklarationer, tyckte jag såg ett fel i mattes, ville kolla om det inte var ett fel i min oxå och ringde försäkringskassan. VAD gör de som sitter i kundtjänst, varför har så många valt fel yrke? Om man inte är serviceminded så varför utsätta sig för att massa dumma människor ringer och ställer en massa dumma frågor som tar upp deras tid...

Är det inte trots allt det som en kundtjänst skall vara till för, annars om jag visste skulle jag ju inte ringa!!! Nu verkar det inte vara något fel i alla fall med kontrollbeskedet så det var ju skönt, för tyvärr väcktes ju tanken att måste jag kolla alla uppgifter en extra gång nu, NEEEEEJ kände jag.

Jag litar på kontrollSverige, någon nytta skall vi väl ha av att storebror ser oss. Jag brukar aldrig kolla kontrolluppgifterna, jag utgår stenhårt att alla register kan plus och minus och skickar rätt uppgifter till skatteverket. Förhoppningsvis kan jag göra samma lika i år igen och så har man deklarerat på 5 minuter.

Inga kommentarer: