torsdag 19 april 2007

Första blogg

Min första blogg.
Idag var jag på nätverksträff för Stockholms Stads informatörer.
Än en gång så talas det om webb 2.0 och jag känner att jag är en alldeles för dålig användare av tjänsterna och funktionerna som bara ligger där och väntar på att användas.
Jag är en nyttosurfare, surfar för att finna information och eventuell lära mig något. Nöjessurfa finnes det ingen tid för.

Var i Singapore i november och köpte mig en Ipod Video, men även om jag podcastar efter detta så ser jag mest på serier som heroes, grays anatomy och top chef.
Rss feeds har jag inte riktigt kommit in i ännu, främst för jag vet inte vad jag vill läsa varje dag eller hålla koll på.

Min sambo podcastar och följer amerikanska presidentvalet, men jag vet inte hur jag skall orka, vill ju.

Men nu jävlar tänkte jag i alla fall och skaffade mig en blog, några av mina kollegor är skeptiska till denna exhibitionistiska dagboksform, men allt är väl vad man gör det till?!
Jag känner att det är länge sedan jag fick skriva på ett fritt sätt, typ senast på universitetet och vill skriva av mig, då jag ofta vill skriva insändare från allt från gatusopningen som inte fungerar till flygningar till rymdstationer till Stina Dabrowski.

So here I come.

4 kommentarer:

Frida sa...

Haha, det roligaste är att du länkar till ditt jobb. So amusing, nu måste jag läsa varje dag. Mest bara för att du har en blogg, det är kul!

Maria sa...

Sådär, nu har jag fixat ett konto. Only for u my friend! =)
Skoj med en blogg, jag ser fram emot många långa inlägg!
puss och kram Maria

Trulsanna sa...

Hello fridis, klart jag länkar till mitt jobb förhoppningsvis ger det högre rating, då mitt jobb har det...
och tack maria, kramar A

Anonym sa...

Läckert! Du får GÄRNA kommentera din satsning på www.weconverse.com
(typ antingen på inlägget om giget för er, eller på guiden för bloggar). Och gärna återkomme och dela med dig av dina erfarenheter när du bloggat ett tag.
p.s. om du i ditt första inlägg hade länkat till weconverse så hade jag automatiskt fått reda på att du startat en blogg. d.s.