fredag 20 april 2007

IKEA och fredag kväll

Vi skall fixa vår balkong, acaciaplattor på golvet och utemöbler från IKEA. Jag är som bekant för några ingen vidare faan av detta koncept. I alla fall så finns det ibland vissa varor som kommer därifrån som jag och matte tillåter komma innanför tröskeln, så nu utemöbler. Äpplarö klaffbord och vilstol. Vilstolarna var slut i lördags och skulle komma in i måndags. Fredag har ännu inga möbler kommit till lagret, ringer man deras automatiska lagersvar får man veta att de skall komma vecka 14?! Inte direkt uppdaterad information. Ringer man deras kundtjänst och försöker få tala med en människa måste man nästa vara dum eller väldigt listig. Jag är tydligen inget av dessa för jag provade säkert 8 gånger innan jag hittade någon som ville prata med mig. Jippie! Fick jag veta något om leveransen? Nope, det blir till att åka via Barkarby imorgon, passar iochförsig bra då vi skall på middag i Rissne. Men till IKEA säger vi nej tack.

Lugn fredagkväll med tv efter att svärmor och svägerska och syskonbarn varit förbi. Jätteroligt, allra mest för våra barn som somnade som små änglar 19.40 efter att ha haft hinderbana i soffan med sin lite äldre kusin Johannes.

Klockan 22 börjar Sverige dansar och ler jag brukar inte riktigt klara av sådana tokroliga program, tycker ofta de är pinsamma och det blir obehagligt rent fysiskt. Men detta var helt sjukt, jag kissade nästan på mig stundvis. Att rekommendera för er som missat detta och gillar msk som gör bort sig. Galet roligt och bra, givetvis är det en skara komiker i vårt avlånga land som återkommer så oxå i detta fall, Henrik Schyffert och Erik Haag som upphovsmän.

Inga kommentarer: