tisdag 16 februari 2010

Visualisera

En bild flyger förbi på näthinnan, ni kanske blundar eller är fullt medvetna och tittar på vägen när nu är ute och kör. För mig kommer det tusentals sådana under en timme, i alla fall hundratals. Vet inte hur många gånger en bild dyker upp på näthinnan, angenäm ibland, pinsam ibland.

Det kan bara vara ett minne, jag ser egentligen inte själva händelsen men något dyker upp för mina ögon och framför allt så går en känsla av välbehag eller rysning genom min kropp. Ibland kommer kallsvetten, ångesten, ibland blir det till med ett leende på läpparna.

När jag läser en text, ett mail, när jag chattar så skulle säkert vem som helst som sitter brevid förstå av mitt minspel, vad jag läser, är det snusk, är det erotiskt, är det roligt, något sorgligt som någon delar med sig av.

Idag skrev en vän om en helg med besök av det motsatta könet, jag har inte sett dessa människor IRL, vet inte hur de ser ut, inte hur deras personkemi är tillsammans, men tyvärr kom en visuell bild över näthinnan, en instinktiv reaktion, det här känns konstigt, det här vill jag inse se mer av, ooops, kändes som att jag fick mer information än jag behövde. Egentligen hade jag inte fått någon information alls, bara mitt huvud som spelade mig ett spratt.

Att feltalet gånger visualisera en massa uttalade önskemål, tankar, behov, idéer, varje timme kan vara utmattande, men för mig är det något som driver mig framåt. Att snabbt, där och då kunna sätta mig in i den männsiskans situation, det är något som jag ser som en styrka och tack och lov så missar min näthinna en massa detaljer som jag säkerligen om de dykt upp blivit röd av rodnad över...

Inga kommentarer: