tisdag 16 februari 2010

Varumärke?

Om ni skulle sälja er själva, vilket skulle då bli ert varumärke?? Idag stjäl jag av en kompis, en vän som gav mig min slogan för min blogg...
det finns ett djup i din blogg, med en personlighet som kommer fram. sånt där som vi försöker lära våra barn; karaktär, värderingar och sunt förnuft.
Det finns massor av andra epitet jag kan tänka mig att sätta på mig själv i min varumärkesjakt. Lång, blond, glad, extrovert, frispråkig, rak.

Ett varumärke definieras tyvärr av lite färre begrepp och i jakten på dessa krävs det att definieringen eller rättare sagt att man har definerat, vad vill man sälja??

Jag har inte kommit på mitt varumärke ännu, just av den anledningen, jag har inte gjort någon intresseanalys, jag har inte någon informations eller interaktionsplan. Jag vet inte på något sätt vilken målgrupp som jag ser som den primära.

Men lite hjälper det mig att tänka i dylika banor i jakten på den där självmedvetenheten och självinsikten som i alla fall jag letar efter, ibland med ljus och lykta, ibland med stora strålkastare. Oavsett min framgång är det rätt intressant och spännande i jakten och i funderingarna, inte gör det en dummare i alla fall.

Inga kommentarer: