onsdag 8 augusti 2007

Shopping = Blä

JAg handlade kalsonger till mina två killar igår, Mattias 34 och Douglas 2.
När jag kommer hem är larmet kvar på en av Mattes kalsonger, hur jobbigt är inte det?

Nu måste jag ju ned på stan igen, när har man tid för det egentligen, och lust?

Jag har aldrig varit ett stort shoppingfan, antagligen för att jag är för cynisk och praktisk.
Jag läser inte reklam, vare sig massutskick eller direktreklam annat än när jag vet att jag skall ha något, ex vis målarfärg. Jag vägrar skapa falska behov.

När jag väl shoppar, kan jag vara väldigt fokuserad. Men om det gäller min egna kläder om jag är på jakt efter en blus eller byxa så kan jag impulshandla som aldrig förr.

Nu hade jag fokus på kalsonger och wax, och jag kom inte hem med något annat än det jag skulle ha. Men nu måste jag ju dit igen, vill inte, orkar inte.

Jag skall bara handla via nätet hädanefter då behöver man inte gå någonstans.

Inga kommentarer: