torsdag 30 augusti 2007

Huset i bilder

En gavelsida på huset vätter mot väg 55, gamla kyrkingången till Missionshuset, ser ni korset i spröjsen på fönstret ovanför entrén?





















Stort rum på nedre botten som idag har en vägg som vi håller på att slå ut. Rummet
blir ca 90 kvm stort och skall ha kök, soffa och matsalsbord, eventuellt kamin om golvet håller.



Det fanns skitfint furuplank under all isolering och som skall tas bort, isoleras under, få vattenburen golvvärme och läggas på igen, slipas. Tack Martin el diablo S för att du kan!


Här skall köket stå!



En trappa tar oss till övervåningen från hallen



En lika stor yta på övervåningen som i stora rummet där nere skall delvis öppnas upp mellan nedervåning och nock. Taket på övervåning skall lyftas till nock och det skall bli två barnrum och ett allrum.





Det finns redan två färdiga rum, dock kommer vi att ändra tapet och dylikt :-)).


Ett rum med kakelugn och ett med en gammal vedspis, båda blir kvar.


3 kommentarer:

Maria sa...

Vad fint ni kommer att få. Jag önskar att jag eller Thomas kunde ha en gnuttas intresse och talang för bygg och fix när jag ser bilderna.
Eller att vi kunde få massor av pengar och hyra folk som gör allt, men det måste inkludera trädgårdsarbete då..
kram kram

Anonym sa...

Tackar så snällt, men det är blandade känslor, ibland så känns det verkligen som vi tagit oss vatten över huvudet och ibland så tror jag att vi får vår drömbostad.

Eddie sa...

Kul med flera som ger sig på att flytta till missionshus. Jag håller också på att renovera ett vackert kapell med mycket möjligheter för framtiden.

Titta in till mig om ni vill på:

http://bloggeddie.blogspot.com/

Jag har inte kommit lika långt som er dock.