fredag 11 maj 2007

Vive la musica

Äntligen, så var det dags, efter flera veckors torka. Nu är eurovision äntligen här.
Gårdagskvällens startfält var ju inte det bästa man hört, första tio låtarna kändes inte bra, såg och lät riktigt hemskt.

Mina röster för lördagen ligger på Vitryssland, killen sjöng ju jättebra live oxå.
Moldaviens video är rätt mycket bättre än hon var live, engelskan lämnade lite att önska men låten är stark.
Serbien gillar jag nog mest just nu, men vad höll de på med på scenen? Något med texten har det nog att göra, kanske?? Men snälla gör något annat på scen!
Annars är det nog tyskland och turkiet som får mina röster i stora finalen, givetvis håller jag på The Ark, men som vanligt skriver vi upp våra egna förväntningar, högt hamnar de säkert men vinner tror jag att Serbien eller Tyskland gör.

Makedoninen, ja vad säger man? Däremot gillar jag deras namn F.Y.R Makedonia.

Jag undrar borde inte Norge och Finland ha sådana beteckningar oxå?
Tänk er FRS Norge, (Former rebublic of Sweden, Norge) och FRS Finland. Jag tycker vi har all rätt att hävda att vi numera tilltalar våra grannländer enligt ovanstående!

Inga kommentarer: