fredag 25 maj 2007

Se in i en störd persons IPOD

Är på åland, jag går ut med gåstavarna, själv. Ofta går jag med grannen, idag blir IPOD:en mitt sällskap, den som jag mest ser på film med, tv serier då.

Musik är inte min starka grej, har egentligen inget förhållande till musik annat än att det får gärna vara disco när det är utgångskvällar för att komma iform.
Så ett dilemma uppstod när jag skulle ladda IPOD:en med musik, vilket kan vara bra att gå till.

Jag började, tog flera klassiker, Cher, Elvis, Barbara S, Diana Ross, Andrew Lloyd W best of osv.
Kände att jag behövde mjuka upp det med lite Alcazar, Imperiet och dylika.
Lånade från mattes spellista, typ 8 album med IRON MAIDEN och några andra konstiga dödsmetalband känns det som, Metallica och annan hårdrock.

Ingen IPOD utan PET SHOP BOYS och DEPECH MODE.

Så när jag är ute och går så kommer det på Blandade spår: Iron Maiden-Run to the hill, Lite rammstain för att helt plötsligt höra Elaine Page, sen lite bakom mina solglasögon osv osv, helt stört Schitzofrenkliniken nästa.

Inga kommentarer: