fredag 11 maj 2007

Höganäsmaran

Igår den 10 maj gick den av stapeln, Höganäsmaran.
Dagisbarnen springer maraton.
Douglas och de andra under 3 springer runt sandlåda, tidigare på dagen tränar man och kl 14 är vi föräldrar välkomna att bevista detta evenemang.
Douglas vägrade springa, jag fick springa med honom i famnen, han vägrade ha nummerlapp, den fick vi lura på honom och satte på ryggen istället.
Det var samma lika med Amanda när hon var liten.

De lite större barnen fick springa runt höganäshöjden, det är ganska långt några hundra meter, Amanda och Michelle sprang 3 varv, tur det finns saftstånd där man kan pausa en liten stund.

Jag pratade med några andra föräldrar och vi skall försöka samordna att vi kommer i samma grupp några stycken och träna gymnastik och dans i höst, bröstet är redan tjockt, man blir ju, i alla fall jag och några till, så rörd att se sina små i sådana situationer, tänk er dans och gymnastikuppvisningar, suck!

1 kommentar:

Maria sa...

=D Jag kunde inte låta bli att skratta lite när jag framför mig såg ett gäng ivriga tvååringar kuta runt en sandlåda! En sån Mara! :D
Nu ska jag gå hem. Ha en fin helg. puss och kram