söndag 4 juli 2010

Vilja för mycket hela tiden

Hur ser det ut det där ordet förnöjsam?
Jag önskar jag kunde stava, och leva efter den devisen, men icke.
Tyvärr hör jag till den sälla skara som aldrig är nöjd.
Det finns alltid tankar på vad jag hade kunnat göra, kunnat få men inte gjort istället för att titta på det jag åstadkommit.

Finns säkert ryggsäckar och annat från barndomen som kan förklara ett och annat, men inte ändrar det på faktum just nu.

På många sätt har jag fått det tydligt markerat för mig att mitt tempo inte är det tempo alla andra vill hålla. Hur många mail kan man läsa per dag och ändå har mailboxen tom?
Oansenlig mängd har jag lärt mig sista halvåret.

Visst hinner jag mycket i min effektiva liv, på bekostnad av säkert en hel del som jag inte förstår.

Jag ligger själv på semester, få förunnat men otroligt tacksamt, och försöker läsa.
Har spenderat 4 dagar till att komma ikapp,, från att inte ens velat prata med folk, nu dag 6 är jag rastlös som aldrig förr.
TRÅKIGT... Det är TRÅKIGT
Jag har tamefan aldrig tråkigt, jag undviker tråkigheten som om det vore paria. Det finns alltid något att sysselsätta sig med i tråkigheten och vips är tråkigheten borta.

Nu skall jag vara vis och ta lärdom och försöka förstå att jag fungerar såhär och hålla nere tempot en stund men redan bloggar jag ju... så vem försöker jag lura?!

Inga kommentarer: