tisdag 26 juni 2007

Vem blir du som gift?

Nu brinner det, när en månads uppdämt behov av att blogga kommer ut så finns det ändlösa ämnen att ta upp.

Idag hade vi funderingar på om vi blir någon annan om vi gifter oss, eller rättare sagt om vi byter efternamn. Många som gifter sig idag är lite äldre och tycker väl, i alla fall jag att det är ganska stor identitet som ligger bakom mitt namn.

Så utan att dra in andra så hade mina kollegor synpunkter på hur jag skulle vara som Anna Ehres. De trodde att Anna Ehres var konstnärlig, höll gärna på med någon form av handarbete, typ gjorde modern knyppling om det nu finns något sådant annat än gamla formen av knyppling. Anna Ehres målade osv.

Själv känner jag att inte för fem öre känner vem Anna Ehres skulle vara eller klä sig eller se ut.
Kommentera gärna era föreställningar av hur ni som inte är gifta skulle se ut eller bete er annorlunda om ni hette något annat, och ni som är gifta hur det blev för er och inte minst hur ni tror att Anna Ehres är.

1 kommentar:

Maria sa...

Anna Ehres kan självklart måla vackra oljemålningar men knyppla - nej du, Anna Ehres är för tuff för det. Anna Ehres är en tjej som man vill vara själv, tuff, självständig, omhändertagande och ödmjuk. Allt i ett paket. perfekt. Ganska lik Anna Pettersson faktiskt! =)
kram kram